Svaren på frågestunden!

Hej!
Här kommer era efterlängtade frågor & svar!

Hejar du på nån speciell i idol?
Nej, det gör jag inte än. För att vara helt ärlig så brukar jag inte kolla på fredagsfinalerna som kommer varje fredag efter auditionen, jag tycker inte att det är speciellt kul. Men audition är ju roligt!

Du har fotfarande inte visat ditt rum?
Då gör jag det nu då!




Vilken är din favorit butik ?
Hmrr.. det måste nog vara Veromoda om vi snackar kläder, annars gillar jag H&M eftersom där finns så mycket mer än kläder såsom snygga billiga ringar, smink och hårprodukter!


Drömresan?
Den går helt klart till Frankrike, jag vill ju så gärna prova min fina franska som jag läst i över 3 år nu! Det skulle vara så sjukt roligt, när jag blir äldre vill jag åka dit många gånger! Annars så skulle det vara kul att åka på en skidresa till t ex Sälen eller Åre. Jag är inte så mycket för solsemestrar till Thailand direkt.. :)

Har du kille?
Kort och gott- nej.

Vad fick dig att börja blogga?
Jag började ju redan i februari 2008 och då gick det mest ut på att jag älskade att skriva och ville att andra skulle se det också. Sedan fastnade jag i det, and here I am today :)

Har du något (extra) jobb eller nått?
Nej, jag hade ett på G för bara någon vecka sedan, men det var så dåligt betalt så jag bestämde mig för att inte ta det. Men jag ska försöka söka något framåt jul om jag hinner för skolan :)

Favorit film?
Jag är ju en sucker för kärleksfilmer. You know, när tjejen slutligen får killen.. Jag älskar The Notebook, har ni inte sett den måste ni se den! Världens bästa kärleksfilm! Annars gillar jag One Tree Hill..


Favorit mat?
Thai-restauranger såklart! Min favorit ligger i Göteborg, China Palace eller nåt tror jag att den heter? China Place kanske? Ja, den är helt adorable i alla fall!

Är det naturliga naglar?
Japp, det är det faktiskt. Det är många som tror att jag har lösnaglar, men så är inte fallet! Jag håller på mycket med myrraoljor och nagelbandskrämer och sånt, så då blir dem ganska fina. Sen älskar jag att hålla på och måla dem och sådär, kolla bara in kategorin "Naglar" så får ni själva se!


Hur är det på din nya skola? Är det bra? :)
Japp, det är superbra! Jag har aldrig ångrat att jag valde Per Brahe-gymnasiet i Jönköping där jag inte kände någon innan, verkligen ingen. Men jag trivs jättebra i klassen och jag tycker att hela skolan i sig är väldigt mån om att eleverna ska ha det bra, dessutom är det mycket roligt som händer utanför lektionerna! ♥

Tjänar du några pengar på din blogg? Den ser så proffsig ut! :P
Tackar för det! Nej, jag tjänar inga pengar på bloggen. Det skulle väl vara roligt att ha lite annonser kanske, men man måste för det mesta vara 18 år för att få ha det, och sedan tycker jag inte om bloggar som har massor utav annonser som poppar upp och har starka färger, då känns bloggandet lite oseriöst som att man bara gör det för pengarnas skull. Men vi får väl se i framtiden..

Hur många läsare har du ungefär varje dag?
Denna fråga får jag på varenda frågestund jag har, haha. Ja, det verkar vara en intressant fråga för många. Jag har ungefär 50 unika besökare per dag, oftast lite mer. Nu det sista har det legat högre än 50, men jag tycker inte att det spelar så stor roll hur många man har, det är roligt ändå!

Ditt schema verkade verkligen inte bra. Hur kan man göra 6 timmars hål i veckan sådär bara?
När jag började gymnasiet var schemat helt okej, då hade vi endast 2-3 timmars hål i veckan. Sedan splittrades min franska-grupp eftersom vi var 36 stycken med en lärare, och då fick schemat göras om ordentligt och vi i SP1c som hade franska fick hoppa över till en annan grupp på skolan. Sedan så var det lite strul med Samhällskunskapen och Svenskan eftersom vi var tvungna att byta lärare där. Så ja, det blev lite fler hål och inga sovmorgonar, men jag slutar 10.55 på onsdagar och 12.40 på fredagar!

Vilken klass går du i nu?
SP1c in my ♥! Jag tror att vi kommer ha många roliga stunder tillsammans innan vi står där med de vita mössorna på huvudet år 2013.. :)

Hade du nåt sommarjobb?
Yes, jag jobbade tre veckor hos NAV- Nässjö affärsverk och tjänade lite money :)

Va har du haft för hårfärger?
Bara 2 olika faktiskt. I 8:an och 9:an var jag ganska mörkhårig, och sedan fick jag för mig att bli lite ljusare. Som ni ser på bild 1 så var jag mörkbrun, och nu, bild 2, är jag ljusare igen! :) Vilket passar mig bäst tycker ni?


Vilket är ditt favoritplagg som du har?
Det är nog min glansiga kofta från Ginatricot som jag köpte år 2008.


Ditt favorit-tvprogram?
Det är nog One Tree Hill, men jag gillar Fångarna på fortet också!


Vilka bloggar läser du mer?
Kenza, Kissie, Paow, LindaBlom, Nevnarien, plus lite kompisars bloggar :)

Vilka är dina favoritbloggar?
Jag älskar Kenzas stil, men jag gillar också Elin Keros blogg Nevnarien :)

Vilka thomas sabo berlocker har du? Kan du visa?
Yes, självklart kan jag göra det! Nu har jag ett läppstift, ett E, en blomma, svart sko, ett palmträd, ett löv, en röd sko och en teatermask! Snart kommer ju julen också..


Vad är det med ditt bikbok-presentkort egentligen?
Haha, jo det är så himla dumt! Jag fick det i julklapp år 2009 och har inte hittat något att köpa för det- tills idag faktiskt! Det har blivit lite av ett intern-skämt här hemma, hehe.. Ni ska få se vad det blev för fint om en liten stund :)


Jag tror att det var alla frågor, hoppas att alla blev nöjda med svaren! :)
Kram,




Kommentarer till inlägget:
Postat av: annablom

Faktiskt svårt att bestämma mig vilken hårfärg som är snyggast. Jättefina båda två :)

2010-09-26 @ 21:03:39
URL: http://pensando.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress?:

Din kommentar till inlägget:

Trackback
RSS 2.0