Vilka tågresor!

Hejsan!
Sitter i sängen nu och är lite trött, haha. Jetlag! Nä, men lite sliten är jag allt. Ni ska få se shoppingen från igår lite senare när jag har fotat allt, nu ska jag bara berätta lite om gårdagen.

Gick upp klockan 05.00. Herregud, kunde inte sova. Sen tog vi tåget vid tio över sju och kom fram till Göteborg klockan tio ungefär, något efter. Gick och kollade lite i affärerna på Nordstan och Avenyn och lite sånt. Åt på en thai-restaurang med friterat, ris och grytor, mums! Mer shopping blev det sen och innan vi åkte hem åt vi lite på Mc Donald´s, tog chicken mc nuggets, morötter och vatten, donken är verkligen inget för mig men det gick bra!

NU kommer vi till själva grejen med hemfärden. Vi gick på tåget vid tio i åtta, det skulle gå två minuter över åtta. Vi börjar köra cirka 5 meter och sen stannar tåget. Sen kör det 5 meter till. Då är vi cirka en kvart försenade. Då säger konduktören att det är nåt fel på tåget, och sen säger han; det kommer att bli svart i hela tåget om en stund. Shit! Jag är så mörkrädd! Efter cirka en kvart till så säger han att dem som ska till Skövde kan åka med ett X2000, blev faktiskt lite avundsjuk för det hade jag också velat göra, lite Stockholmskänsla haha. Sen fick vi byta till ett annat gammalt pendeltåg som vi äntligen kom iväg på. När vi kommit till Falköping skulle många byta till tåget mot Jönköping liksom vi och det tåget väntade faktiskt in alla resenärer som kom med det halvtimmesförsenade tåget så det gick vid tio i tio istället för tjugo över nio. Stackars människor som fick vänta på oss i Falköping säger jag bara! Vi kom hem ungefär en kvart eller tjugo minuter försent för tåget körde in så pass mycket tid. Vilken resa!

I eftermiddag får ni såklart se lite av shoppingen :)
Puss,

Kommentarer till inlägget:

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress?:

Din kommentar till inlägget:

Trackback
RSS 2.0