Mitt stjärntecken

Vad läskigt att detta kan stämma precis in på pricken på mig..

STJÄRNTECKNET STENBOCKEN:
Stenbocken har god organisations- och planeringsförmåga. Stenbocken är metodisk och målmedveten, ansvarskännande och plikttrogen. En klippa för arbetsgivaren. I relationer och samarbete är Stenbocken lojal, principfast och pålitlig. En god vän att luta sig mot. Stenbocken står alltid med båda fötterna på jorden och håller sina löften.

Planeten Saturnus styr över tecknet. Det gör Stenbocken prestationsinriktad och en smula allvarsam. Stenbocken lämnar inget åt slumpen utan går alltid metodiskt tillväga. Nödvändiga förändringar ska vara väl genomtänkta. Stenbocken föredrar planering och struktur, framför impulsivitet och alltför djärva chanstagningar. Stenbocken är känd för att vara bestämd och envis, i det närmaste orubblig i sina åsikter.

Den som är präglad av detta jordtecken är konsekvent i sitt agerande och sätter upp långsiktiga mål. Stenbocken värdesätter stabilitet och trygghet, och strävar långsamt framåt. Självständiga roller, förknippade med ansvar passar denna disciplinerade natur. Ambitiösa Stenbocken är inte den som ger upp i första taget. Uthållighet och tålamod finns i stora mått och en längtan efter att ”åstadkomma något” i tillvaron. En strävsam och effektiv arbetsmyra som skapar sig en god ekonomi och en trygg plattform.

Integriteten är stark och Stenbocken har ofta en behärskad, distanserad läggning. Ett stort kontrollbehov är utmärkande. Och skulle något, trots noggranna förberedelser, gå snett, har Stenbocken alltid en reservplan!


Det som jkag har satt i fet stil är det som jag tycker speciellt passar extra bra. "Ett stort kontrollbehov är utmärkande". Jo tack, det vet jag. Ibland (alltid) för mycket.
Kram,

Kommentarer till inlägget:
Postat av: Anna

haha jag är också stenbock och det stämmer precis in på mig med! :O Det där med stort kontrollbehov, haha ja det kan man ju säga att jag känner igen mig väldigt mycket i, lite för mycket.. bara en fråga till dig dåra, jag har typ största prestaionsångesten, måste typ få bra på allt och pluggar som en jävla dåre, gör du också det? Coolt det där med stjärntecken! När är du född haah? :)

2010-12-10 @ 21:23:59
Postat av: MLI

det är konstigt att sånt där och horoskop nästan alltid stämmer in! vart hittade du det? :) kramar

2010-12-10 @ 23:41:47
URL: http://mligustavsons.blogg.se/
Postat av: OTTILIA

jag känner igen mig så mycket i dig att det är sjukt, på pricken. Jag har också alltid varit den där duktiga tjejen som tycks ta allt på allvar, vad det än gäller. Jag var bäst i klassen, fick stipendie, tränade 24/7, var med i styrelse och var med och planerade allt och ingenting. Jag var överallt, tills i slutet av nian då jag inte orkade mer. Mina krafter tog slut.



Jag somnade på lektioner, ibland tre på raken, sköt upp prov och inlämningar osv osv. Hur mycket jag än ville kunde jag inte ta mig i kragen och kämpa de sista månaderna, det gick bara inte. OCh jag vill inte att samma sak ska hända med dig.



Jag vill inte att du, Elin, ska hamna i den situationen att du bara spyr på prov och böcker och inlämningar och allt vad det heter, utan orken att gaska upp dig. Kanske helt utan vilja.

Därför vill jag, som alla andra, påtala det viktiga i att inte göra för mycket. Att inte jobba ihjäl sig och sakta ner på tempot, skjuta undan ångesten och slappna av. För det är inte bara du som kommer att må bättre av det, utan också alla de du har omkring dig.



Du skulle bli oändligt mycket gladare och tillfreds med det arbete du lägger ner. :)



Jag dömer dig inte, Elin. Jag talar bara efter mina erfarenheter och viljan att du inte ska hamna i samma situation som jag gjorde.

(Du har ju sett hur det har blivit nu...)



<3

2010-12-14 @ 23:46:51
URL: http://ottiliastridh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress?:

Din kommentar till inlägget:

Trackback
RSS 2.0