Kvällens fniss

Hejsan!
Fick mig just kvällens lilla fniss, hehe. Skrev i inlägget nedanför att jag ville ha lite kommentarer, och fastnade så för en. Josefine heter tjejen och hon kommenterade inlägget "Video, läget nu".

"Fin blogg
Härlig dialekt"

Haha, det var faktiskt riktigt roligt, tack Josefine! Jag som brukar skämmas för min dialekt, allvarligt talat. Typiska uttryck som "kaaaaaav" till korv, "böööööök" till burk och "än gööööka" alltså en gurka. Någon konstig blandning av Jönköpiska, jo det brukar man få höra när man är i tex Göteborg eller Stockholm och lite inblandad bya- dialekt. Haha, ni ser ju bara, "bya". Byn. Samhället. Haha, så vi pratar! Det är pinsamt på ett roligt sätt!
Puss & Kram,

Kommentarer till inlägget:
Postat av: matilda

Hej, jag tycker du har en fin & bra blogg. Så nu lägger jag till den på bloglovin, kika gärna in på min blogg & lägg till den med!:)

2009-09-30 @ 22:27:10
URL: http://maatilda.blogg.se/
Postat av: Vixxie

Hejhej!

Fin blogg du har!

Följ gärna min blogg i bloglovin Kram Vixxie

2009-10-01 @ 19:32:29
URL: http://lundqviiistt.blogg.se/
Postat av: BEECKAJ

hehe menare ;)

När jag var i tidaholm förra gången så snackade vi lite om dialekter med en kille, vi frågade om han visste var göööka var. Han blev röd i ansiktet och sa ahh.. (Han trodde jag menade Pöööööka) hahah xD.



Btw. Fixa lite med min egna blogg, vad tycker du om mmin header? ^^

2009-10-02 @ 10:17:03
URL: http://beeckaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress?:

Din kommentar till inlägget:

Trackback
RSS 2.0