Fransk Manikyr

Hello!
Idag har jag börjat dagen med en riktig skönhets-förmiddag. Tog en dusch på morgonen, inpackning i håret och en fantastisk olja, den där oranga Nivea-oljan ni vet? Jag älskar den! Sitter just nu vid köksbordet och skriver lite till er, medans jag väntar på att min franska manikyr på mina lååånga naglar ska torka. Naglarna har nog aldrig varit så långa som nu, dem blir alltid så fina på sommaren. Ser ut som riktiga akrylnaglar nu, riktigt fejkade. Fast dem är äkta vara!



* Låt naglarna vila från lack i cirk 1-2 veckor, då du tar hand om dem, peelar, oljar i dem och använder en bra nagelbandscreme. Ett tips är att köpa Depends Mirakel Kit, i paketet finns allt som behöver för långa, starka naglar och det funkar jättebra! Kostar 129 kr, väl värt att lägga slantarna på.
Under den här perioden har naglarna chans att växa.

* När du känner dig redo för nagellack, använd alltd ett skyddande underlack innan du börjar. Börja med att lacka toppen på naglarna där du vill att det vita ska vara. Ta minimalt med lack på penseln och lacka nageln från vänster till höger, och sedan höger till vänster.

* LÅT TORKA RIKTIGT! Måla det rosa baslacket, och avsluta med två lager topplack. Om du vill att manikyren ska hålla längre, bättra på med lite topplack varannan dag.

* KLART :)
Puss & Kram,



Kommentarer till inlägget:

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress?:

Din kommentar till inlägget:

Trackback
RSS 2.0