Mineral, Mousse, Infallible?


Hejsan! Tänkte tipsa om lite olika foundations som ska vara bra. Har själv tänkt köpa en ny i Göteborg, men jag vet nästan inte alls vilken jag ska välja. Här får ni lite tips :)

Isadora Velvet Touch är den som ni ser i mitten, som jag själv har använt ganska länge nu. Den är en helt okej foundation, bra för personer med torr hud som jag själv. Är ganska svår att arbeta in i huden, men lägger man lite tid på det blir det en bra resultat. Kostar cirka 125 kr.

Dream Mate Mousse
från Maybelline. Produktbeskrivning: En lätt och luftig mousse-foundation i litet format. Finns i många olika nyanser för att hitta just din ton.
Visst anser många att moussen från Maybelline ska vara bra, passar bäst till personer med ganska fet och finnig hy. Jag kan tänka mig att den gärna  vill täppa till huden och porerna. Kostar cirka 129 kr.

Miracle Touch
från Max Factor. En ganska så fuktig och flottig foundation. Foundationen sitter i locket på den lilla runda asken, och tillhörande svamp medföljer. Kostar cirka 135 kr.

True Match Minerals
från mitt eget favorit-sminkmärke, L´oréal. Mineralsmink sägs av många vara bra, skonsam och mjuk för huden. Kan kanske vara något för mig. Kostar cirka 175 kr.

True Match Infallible
och från L´oréal. Jag tror att den foundationen ska vara någon slags anti-rynk foundation som slätar ut huden eller något sådant. Inget för personer med torr hy. Kostar cirka 145 kr.

Ja, där fick ni i alla fall en liten snabb-guide om de vanligaste foundationerna just nu. Jag själv är nog mest sugen på Miracle Touch eller True Match Minerals från Max Factor och L´oréal. Vi får väl se lite vilken det blir i Göteborg.
- Vad ska alla hitta på idag då? :)
Puss & Kram,

Kommentarer till inlägget:

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress?:

Din kommentar till inlägget:

Trackback
RSS 2.0