Nytt, fräscht och vårigt!

Nu äntligen är allting färdigt när det gäller bloggdesign, utseende och header. Har hållt på nästan hela dagen, av och till. Men det är så roligt, så det gör ingenting alls att det tar sådan lång tid! Men nu är i alla fall allting färdigt, känns skönt ändå. Det är ändå en hel del jobb bakom att driva en egen blogg, och framförallt, att förnya den. Om någon råkade titta in under dagen så kunde det nog ha hoppat till både höger och vänster, och en gång så var en av ikonerna helt illblå. Lite småjobbigt, men det såg nog ganska roligt ut. Men nu är det fixat, tack och lov!

Det jag har jobbat med idag är alltså följande:
Skapat en ny header i PhotoImpact 10.
Ändrat ALLA färger som innan varit lila, svarta och vita osv.
Varit inne i en djungel av HTML-koder, Stilmall och Kodmall.
Fixat snygga länkningar under headern, så ni lätt kan trycka in er på favoriten.
Ny presentationstext, plus "Senaste Inläggen" och "Kategorier".
Varit urless på allting, men ändå kämpat på!

Mitt sista råd till er som tänker göra om er blogg, tänk igenom någoa. Det går knappast att exprimentera sig fram, resultatet kan bli hur konstigt som helst. Tänk ngoa igenom, vad vill jag ha. INNAN DU BÖRJAR:
Markera alltid både Kodmall och Stilmall och klistra in allting i två Word-dokument, så att det går att återställa om något blir alldeles fel!
HOPPAS att alla gillar den nya designen, själv älskar jag den :) !
Puss & Kram,

Kommentarer till inlägget:

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress?:

Din kommentar till inlägget:

Trackback
RSS 2.0