8 Pysseltips

Igår ägnades halva kvällen åt att pyssla med inbjudningskort till min 15-års fest. Jag förklarar utförligt hur jag gjorde dem i text & bild.
Häng med :) 


1. Börja med att välja vilka färger du vill använda. Testa hur allting kommer att se ut tillsammans.

2. När du har valt färgerna (jag valde brunt, turkost och guldigt/vitt), är det dags att börja tänka på hur du vill att korten ska se ut. Jag tycker själv att små kort är mycket sötare och gulligare än stora, så jag gjorde ganska små, 3 kort på ett halvt A4-papper. Välj Storlek.

3. Nu är det dags att börja fundera på hur allting ska se ut. Ganska vill du ha en ram runt korten som jag har gjort, en bild i mitten, hjärtan, stjärnor osv...

4. Blev det här fint? Möjligheterna är oändliga..

5. Nu har alla tre korten en ram och en slinger-guldig/vit sak.

6. Skriv texten som du skall ha på framsidan. Använd gärna hjälplinjer, det blir både snyggare och enklare att få det alldeles rakt och fint då.

7. Nu börjar ju det roliga, småpysslet! Jag använde mig av små häftkuddar, som ger en cool 3D-effekt. Stansade ut små hjärtan och klistrade fast. Fiffigt va? (:

8. Nu är korten helt klara, jag tänkte att jag under dagen också skulle göra små vita kuvert.
Hoppas att ni nu har användning för dessa små tips til superfina kort. Är jättenöjd med mina, dem tog ungefär 2 ½ timme att göra, men visst blev dem bra? Åh, just det, det har tillkommit en ny kategori igen, Tips & Tricks. Där hittar ni shoppingtips, pysseltips som detta, och mycket annat.
Puss & Kram,

Kommentarer till inlägget:
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

Ellerhur! Älskar med den affären :)

Den kostade inte så mycket faktiskt... 549:- har jag för mig :)

2009-02-01 @ 12:07:40
URL: http://nevnarien.se/
Postat av: Alexandra

vilka fina =D

2009-02-01 @ 18:20:15
URL: http://blogg.norrlandsflickan.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress?:

Din kommentar till inlägget:

Trackback
RSS 2.0