Direkt från kändisstaden Gotland!

Hejsan! Förlåt att jag inte har uppdaterat alls sedan jag åkte. Dagarna här på Gotland är korta och rika. Vi gör så mycket saker, så dator-tiden kommer i sista hand. Men nu är jag här i alla fall! På Gotland är det strålande solsken, endast lite vita bulliga härliga moln. Jag sitter just nu här på biblioteket. Det kryllar av kändisfolk här utanför. Politikerveckan i Almedalen pågår ju förfullt här nu. Massor av fältare, dialog-poliser, och vanliga poliser kryllar det också av. Såg nyss Gudrun Skyman hålla tal uppe i centrum, och igår såg vi Mård Olofsson. Idag är det Kristdemokraternas tur att tala, igår var det Socialdemokraterna, och imorgon kommer Moderaterna. Men nog om politiken nu. Här shoppar jag varje dag. Igår köpte jag ett ursnyggt linne från Cubus, och idag köpte jag en bok. Har även kollat in en cool t-shirt och en mängd andra saker. Juste ja! Har ju också köpt en älva som sitter och dinglar med benen i en glaskula. Väldigt vacker. Igår var vi på Fårö och tittade på Ingemar Bergmans grav, och åkte senare till stranden. Inget bad, men doppande fötter! Idag blir det även favoritresturangen O´leary´s (stavning?). TacoTallrik är så sjukt god.................... Blev ett litet avbrott där. Satt och tittade ut genom fönstret, ner på det så otroligt vackra Visby. Ser stora gröna lummiga träd, följt av små hus med slingrande rosor, och så ringmuren i bakgrunden av den otroligt blåa himlen. Varför inte skriva en dikt? Någon gång i framtiden har jag drömmar om att studera på Visbys Högskola.. Tänk vilken dröm att bli utbildad läkare här i Visby. Ja, det vore allt härligt att bo här ett par år. Vill faktiskt aldrig åka hem, i allafall inte nu på Lördag... Jag älskar denna staden. Nu måste jag sluta att skriva, annars blir det nog ett långt inlägg. Ha en god vecka, ska försöka uppdatera ganska snart.
Puss & Kram, er Gotlands-girl,
**Elin Palmqvist**
 (Tänkte klistra in min underskrift, men går det? Nej. Har ju inte den här. )

Kommentarer till inlägget:

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress?:

Din kommentar till inlägget:

Trackback
RSS 2.0