---> Tre tjejer i One Tree Hill

                image21                         
  
--> Skrivet 16-2-2008 av Elin Palmqvist

---------->   Hilary Burton - Peyton Elisabeth Sawyer     [Min Favorit]
Hilary Burton spelar Peyton Sawyer i den populära serien One Tree Hill. Hon är född den 1 Juli 1982 i Virgina, USA. År 2003 fick hon rollen som Peyton Sawyer i One Tree Hill. Hon medverkar även i ett par andra filmer, bland annat; Our very own, Normal Adolescent Behavior och Solstice. Hilary gifte sig under år 2004 med Lan Prange. Just nu håller hon på med inspelningen av den femte säsongen av
One Tree Hill.
Peyton Sawyer får 9 av 10 stjärnor av mig.
Motivering: Peyton får höga poäng från mig, men inte fullpott. Hon är visserligen en toppentjej, men visst det finns väl saker som hon skulle kunna göra ännu bättre. Jag tycker verkligen mycket om Peyton, helt klart min favorit i One Tree Hill, men den där humorn saknas hos henne.
 


----------> Sophia Bush - Brooke Penelope Davis     [Härlig tjej]
Sophia Bush spelar Brooke Davis, den glada hejarklacksledaren för Ravens basktebolllag på Tree Hill High.
Sofia växte upp i Los Angeles där hon gick i en privatskola för flickor. År 2002 fick hon sin första filmroll i Van Wilde. Sedan dess har et bara gått framåt och hennes stora genombrott var i One Tree Hill som Brooke Davis.
Hon var gift med Chad Michelle Murray (Lucas Scott) den 16 April  2005 till den 28 September 2005.
Hon sysslar just nu med inspelningen av den femte säsongen av One Tree Hill.
Brooke Davis får 7/10 stjärnor av mig.
Motivering:
  Rolig glad tjej med glimten i ögat. Alltid något på gång. Dock några minuspoäng för hennes "slöshet". Att strö pengar omkring sig är inget man ska sträva efter. Om Brooke inte vore så rik och "slösaktig" skulle hon få betydligt fler poäng av mig, men vad är en Brooke Davis utan pengar?



---------->
Bethany Joy Galeotti - Haley James Scott     [Trogen vän]

Bethany Joy Galeotti, född den 2 April 1981 i Hollywood, Florida, är en amerikansk skådespelare.

Bethany fick sitt genombrott i såpan The Guiding Light som Michelle Bauer. Men har även medverkat i ett avsnitt av Förhäxad. År 2003 fick hon rollen som Haley James (Scott) i dramaserien One Tree Hill.
Gift med Michael Galeotti från bandet Enation. Hon sysslar just nu med den femte säsongen av One Tree Hill.

Haley James Scott får 6/ 10 stjärnor av mig
Motivering: En jättegó och mysig tjej med ett härligt sinne för kärlek. Dock lite tråkig, på gränsen till mesig kanske? Om hon taggade till sig lite skulle hon få högre poäng. Gift med Nathan Scott, stjärnspelaren i basketbollaget Ravens. Plusset hon får är för att hon ändå är en trogen vän och en tjej man kan lita på.


Om vi nu ska sammanfatta denna lilla lista om OTH tjejerna så kan vi ju bara säga:
1. Peyton Sawyer - Härlig konstnärssjäl
2. Brooke, Davis - Ett sinne för humor.
3. Haley James Scott - Snäll tjej, visa framfötterna.


PussPuss

image22

Fakta om tjejerna i One Tree Hill hittas på Google och Wikipedia.org

Kommentarer till inlägget:
Postat av: Hanna

Jag älskar One tree hill!!!<333

2008-09-07 @ 15:48:59

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress?:

Din kommentar till inlägget:

Trackback
RSS 2.0