---> Balklänningar


image27

Skrivet den 21-02-2008 av Elin Palmqvist

Balklänning. Väljer jag rätt?


Det är en hel djungel av bal och balklänningar. Här kommer lite andvändbara tips om du har svårt att bestämma dig.

Tajt klänning: En tajt klänning passar bäst på en kort och smal tjej. Långa tjejer blir lätt mycket längre i korta klänningar. Satsa då på en lång. Väljer du en kort är det viktigt att välja rätt skor. Ett par med väldigt hög klack ger intryck av långa ben, som visserligen är ganska snyggt, men kan lätt se överdrivet ut. Välj klackskor med ca 3-7 cm hög klack.

Långklännng: En långklänning ger ett elegant och fint utseende. Passar bäst på långa tjejer som kanske är lite större. Lågklackade sandaler är det ultimata till en långklänning. 

Rosettklänning: En rosettklänning är väldigt sött att bära. Tex en stor rosett över bysten som sedan faller nedåt. Väldigt elegant.

Axelbandslös klänning: Helt klart min favorit av alla klänning. Jag älskar axelbandlösa klänningar som är lite kortare. Nackdelen är väl att den ger inget riktigt stöd, utan kan lätt åka ned. Måste bäras en axelbandslös BH under, vilket många inte gillar.

Färger? Vilka färger ska man välja?
Som jag ser det är färger på balklänningar helt en smaksak. Ta den färg du passar i. Bara inte vit. Det blir en bröllopsklänning. Är du mörhårig är det fint med en röd eller jadegrön klänning. Är du lite ljusare, välj inte för mörka klänningar. Man ser blek ut.

Mitt val
Jag har planerat min bal i nästan 10 år tid nu.
Håret: Lockat med korkskruvstång
Klänning: Röd axelbandlös med ett brett vitt skärp. Ganska kort.
Skor: Högklackade vita sandaletter med silvriga spännen.
Smycken: Silverring, pärlöronhängen, lättare halsband.

Nu fick ni några andvändbara tips (=
PussPuss
 image28

Kommentarer till inlägget:

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress?:

Din kommentar till inlägget:

Trackback
RSS 2.0