Regnet smattrar mot rutan


Det är ändå ganska mysigt när regnet smattrar mot rutan och hela himlen blir mörkgrå. Mja, det är ändå ganska skönt när det regnar, då blir det ju mest inomhusaktiviteter. Man gör saker som man aldrig någonsin skulle göra om det var sol ute. Till exempel kan man sätta sig ner och rita lite, eller kanske baka någonting gott. Ja ni, en dag med regn, det behövs verkligen ibland..
Nu tänkte jag berätta en ganska rolig sak som hände när jag skulle hämta posten idag.
Jo, jag gick ut som vanligt genom altanen, tog på mig mammas tofflor, och tittar ut. Ops, tänkte jag, bäst att ta ett paraply. Jag skuttade in igen och snappade åt mig ett paraply. Traskade ner mot brevlådan som om ingenting. Där nere får jag en chock. Hela brevlådan är överfull, alltså ett ganska tjock pysselpaket, ett brev, en FRIDA-tidning och ungefär 10 olika reklamblad från Elgiganten, Jysk mm. Jag tänkte bara; Hur i hela världen ska jag få upp allt det är, med en hand dessutom? Ja, i alla fall, jag började traska uppåt på uppfarten, när plötsligt vinden får tag i paraplyet och vänder det ut och in. Jag tappar allting utan pysselpaketet. Reklamen ligger utspridd runt mig, samtidigt som det ösregnar. Jag tappar fattningen och börjar.... Ja, GAPSKRATTA! Jag flabbar och flabbar! Alltså det var riktigt komiskt. Paraplyet ut och in och allting bara ligger runt mig! Ja, tillslut lyckas jag få upp alltihop, och utan ett uppfällt paraply lyckas jag gå de sista metrarna fram till altanen. Vilken sjuk dag! I det ögonblicket kände jag mig som mest levande. Hade någon haft en kamera i närheten och knäppt en bild hade det blivit en rolig bild, det vill jag lova! Men tillslut kom jag ju in, visserligen som en genomdränkt katt, men vad gör man? =) 
Ja ni, det var en rolig sak som hände idag! Lite senare kommer jag att visa lite nytt och snyggt från H&M, spana in det!
Puss & Kram,

Kommentarer till inlägget:
Postat av: Lollo

jobbigt när det regnar så.. Vöntar på att få se dina saker frn HM =)

2008-08-04 @ 16:29:36
URL: http://confessionsbyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress?:

Din kommentar till inlägget:

Trackback
RSS 2.0